Aktualności

Regulamin rekrutacji

Regulamin rekrutacji oraz niezbędne do wypełnienia dokumenty znajdują się w poniższym załączniku. REGULAMIN-REKRUTACJI-Senior-Otwarty-na-swiat

DZIEŃ I – God morgon Sverige

3 grudnia rozpoczęła sie nasza przygoda – mobilność grupowa seniorów do Szwecji realizowana w ramach projektu „Senior otwarty na świat” nr 2022-1-PL01-KA122-ADU-000071920. Nad ranem wszyscy …

DZIEŃ II – Poznajemy aktywności szwedzkich seniorów

Drugi dzień naszej przygody rozpoczęliśmy od śniadania w hotelu i przygotowania się na cały dzień. O 10:00 wyszliśmy z hotelu i spacerem wyruszyliśmy w kierunku spotkania organizacyjnego z fundacją …

DZIEŃ III – przysmaki seniorów z Malmö

Trzeci dzień rozpoczęliśmy leniwie, bo zaczęliśmy od śniadania i czasu wolnego, w którym każdy mógł odpoczywać i robić to, na co miał ochotę w hotelu.  Dopiero o godzinie 12 wyruszyliśmy …

DZIEŃ IV – Kopenhaga na święta

Czwartego dnia mobilności mieliśmy zaplanowany wyjazd do Kopenhagi. Po śniadaniu mieliśmy zbiórkę w hotelowym lobby, po czym wyszliśmy na dworzec kolejowy, aby dostać się do Kopenhagi …

DZIEŃ V – Pora na Fikę

Piąty dzień mobilności był przedostatnim dniem, który spędzaliśmy w Szwecji. W południe wyruszyliśmy busem do jednego z Domów Seniora w Malmö, w którym jeszcze do tej pory nie byliśmy. Gdy dotarliśmy na miejsce …

DZIEŃ VI – Delektowanie ostatnich chwil w Malmö

Dzień szósty był ostatnim dniem mobilności seniorów w Szwecji. Do godziny 11 mieliśmy czas, aby zjeść śniadanie i wyszukiwać się do wyjścia, aby na zakończenie …

Malowanie na szkle, czyli artystyczne warsztaty świąteczne dla seniorów

W dniu 15 grudnia 2023 roku 12-osobowa grupa seniorów z Sosnowca w oczekiwaniu na Święta Bożego Narodzenia brała udział w artystycznych warsztatach świątecznych. Zajęcia polegały …

DZIEŃ I – ¡ Hola Valencia !

Przygodę w postaci grupowej mobilności do pięknej Walencji rozpoczęliśmy dnia 1 października 2023r. zaczynając od przelotu samolotem z Krakowa do Alicante. Z uwagi na bardzo wczesną godzinę …

DZIEŃ II – Buenos días España

Drugiego dnia od razu po smacznym śniadaniu cała grupa uczestników projektu udała się do siedziby organizacji goszczącej nas w Walencji. Po oprowadzeniu po biurze pracownicy zaprosili …

DZIEŃ III – połączeni z matką naturą

Trzeciego dnia wczesnym rankiem wyruszyliśmy do pobliskiego parku by spotkać się z Kelsie Kerwin, która poprowadziła dla uczestników projektu warsztaty skupiające się na uwolnieniu od natłoku …

DZIEŃ IV – istnie hiszpański dzień

Czwarty dzień naszej mobilności poświęciliśmy na zbliżeniu się do kultury oraz tradycji hiszpańskich. Do południa zwiedzaliśmy nieodkryte jeszcze przez nas do tej pory miejsca. Jedną z najciekawszych budowli …

DZIEŃ V – trening sprawności umysłowej

Dzień piąty uczestnicy projektu „Senior otwarty na świat” spędzili głównie w dwóch placówkach działających na potrzeby osób starszych. Pierwszym miejscem było Centro Municipal …

DZIEŃ VI – Podsumowanie mobilności

Ostatni dzień mobilności nie był zbyt długi z uwagi na wczesny lot powrotny, jednakże starczyło nam czasu na odwiedzenie organizacji ESMOVIA przyjmującej nas w Walencji. …

DZIEŃ I – Przywitaliśmy piękne Malmö

Pierwszy dzień grupowej mobilności był dla naszych seniorów ogromnym przeżyciem głównie z uwagi na lot samolotem – dla niektórych pierwszy w życiu. Oprócz …

DZIEŃ II – Varje dag är viktigast – (PL) Każdy dzień jest najważniejszy

Drugiego dnia zaraz po śniadaniu udaliśmy się spacerem do organizacji EU MOBILITY SVERIGE, która jako partner projektu była organizatorem zajęć dla seniorów podczas mobilności …

DZIEŃ III – Celebrujemy czas – Swedish Fika

Dzień trzeci rozpoczęliśmy od ćwiczeń na świeżym powietrzu w parku miejskim. Dostaliśmy się tam komunikacją miejską, oglądając Malmö z perspektywy autobusu. Będąc na miejscu uczestnicy …

DZIEŃ IV – Szwedzkie centrum seniora

Czwartego dnia z rana osoby chętne wybrały się na spacer nad szwedzkie morze, aby przejść się po molo, zażyć słonecznych kąpieli oraz zobaczyć popularną w …

DZIEŃ V – Odkrywamy atrakcje, jakie skrywa Kopenhaga

Na dobre rozpoczęcie piątego dnia mobilności wybraliśmy się do centrum seniora Limhamns Motesplats – oddalonego nieco od centrum miasta. Na miejscu wraz z szwedzkimi seniorami …

DZIEŃ VI – Trudne pożegnanie z Malmö

Szósty, a zarazem ostatni dzień naszej mobilności był nie mniej aktywny jak poprzednie. Rano wszyscy zwarci i gotowi wyruszyliśmy do jednej z kamienic, w której wynająć mieszkanie …

Opinie uczestników na temat grupowej mobilności do Szwecji

Nasi seniorzy biorący udział w grupowej mobilności do Szwecji realizowanej w ramach projektu „Senior otwarty na świat” nr 2022-1-PL01-KA122-ADU-000071920 nie kryli swojego zadowolenia i chętnie dzielili się …

Obrazy z filcu, czyli rękodzieła seniorów

W dniu 1 kwietnia 2023 roku odbyły się przedświąteczne warsztaty z rękodzieła organizowane w ramach projektu: „Senior otwarty na świat” nr projektu: 2022-1-PL01-KA122-ADU-000071920. W warsztatach udział …

Wyniki konkursu fotograficznego pt. „Dziadkowie i wnuki w obiektywie fotograficznym”

Z przyjemnością informujemy, że konkurs fotograficzny pt. „Dziadkowie i wnuki w obiektywie fotograficznym” organizowany w ramach projektu „Senior otwarty na świat” nr projektu 2022-1-PL01-KA122-ADU-000071920 został rozstrzygnięty. Na konkurs wpłynęło …

Wizyta przygotowawcza w Szwecji

Organizatorzy projektu „Senior otwarty na świat” nr 2022-1-PL01-KA122-ADU-000071920 właśnie wrócili z wizyty przygotowawczej w Szwecji. Pobyt osób koordynujących projekt miał na celu jak najlepsze przygotowanie …

Konkurs fotograficzny z okazji Dnia Babci i Dziadka!

Z okazji Dnia Babci i Dziadka zapraszamy wszystkich chętnych Seniorów do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym pt. „Dziadkowie i wnuki w obiektywie fotograficznym” Aby wziąć udział w konkursie …